Baza wiedzy - monitoring

W związku z dynamicznym rozwojem branży monitoringu wizyjnego, na dzień dzisiejszy dysponujemy kilkoma technologiami w których budujemy instalacje:
analogowe:
  • systemy analogowe – najstarsza i najtańsza technologia, wykorzystująca do przesyłu wizji z kamer kabel koncentryczny, zapewniająca uzyskanie obrazu w standardzie D1 720×480
  • 960H – pozwalające uzyskać rozdzielczość 960×582 (budowa systemu identyczna z wersja analogową tradycyjną)
  • HD-CVI – pozwalające uzyskać rozdzielczość FUL HD 1920×1080, teoretyczny zasięg transmisji obrazu po kablu koncentrycznym – 500m (budowa systemu identyczna z wersją analogową tradycyjną)

cyfrowe:

  • HD-SDI -cyfrowa transmisja nieskompresowanego obrazu z kamery  FUL HD 1920×1080 25 klatek/sek. po kablu koncentrycznym na odległość max. 200m, wymaga kabla koncentrycznego dobrej jakości o przepustowości 1,5Gbit/sek. (stosunkowo tanie kamery lecz bardzo drogie rejestratory)
  • IP – wymaga stosowania kabla „skrętki”, pozwala na transmisję obrazu, dźwięku (w obydwie strony od i do kamery) oraz sterowania i zasilania w jednym przewodzie, system buduje się na zasadzie sieci komputerowej z odpowiednio dobranymi pod względem przepustowości urządzeniami aktywnymi. Ze względu na swoją topologię daje praktycznie nieograniczone możliwości co do jego budowy, nawet w bardzo rozległych obszarach,  w branży przemysłowej jak i monitoringu miast (wykorzystanie techniki światłowodowej i cyfrowych łączy radiowych). Rozdzielczość uzyskanego obrazu z kamer IP sięga nawet do 5Mpx.

hybrydowe:

  • systemy będące połączeniem np. technologii analogowej i technologi IP
  • Ponadto kamery posiadają szereg funkcji poprawy obrazu takich jak:
  • WDR – (z ang. Digital Wide Dynamic Range) cyfrowe poszerzenie dynamiki obrazu – funkcja pozwala na rzeczywiste odwzorowanie obrazu nawet przy dużym kontraście filmowanych scen.
  • Dzień/Noc (ICR) – Mechaniczny filtr podczerwieni – system, który automatycznie steruje pracą filtra podczerwieni. W trybie dziennym filtr jest nałożony na matrycę, natomiast podczas pracy kamery w trybie nocnym, filtr jest automatycznie ściągany co przekłąda się na zwiększenie ilości światła docierającego do matrycy i rozjaśnienie obrazu. Dzięki obiketywowi z korekcją IR i utracie kolorów, nawet w nocy kamera jest w stanie zapwnić obraz zadowalającej jakości. Dodatkowo dzięki oświatlaczowi podczerwieni widzialność kamery w nocy zostaje dodatkowo poprawiona.
  • DNR – system odpowiedzialny za redukowanie szumów w nagraniu powstałych w wyniku zakłóceń wynikających np. ze zmian natężenia sygnału. Ponadto funkcja ta dzięki wyeliminowaniu zakłóceń poprawia jakość samego obrazu (brak tzw. śnieżenia i smużenia) przy jednoczesnym zmniejszeniu jego rozmiaru po zapisaniu na nośniku.
  • AWB – (z ang. Auto White Balance) automatyczny balans bieli – System odpowiedzialny za odpowiednie odwzorowanie kolorów niezależnie od warunków oświetleniowych panujących na planie.
  • AGC – (z ang. Auto Gain Control) automatyczna kontrola wzmocnienia – funkcja odpowiadająca za wzmocnienie sygnału. System dostosowuje jasność obrazu tak aby kamera pracowała z optymalną dla niej wydajnością zachowując dobrą jakość obrazu.
  • BLC – (z ang. Backlight Compensation) kompensacja światła tylnego – funkcja, która podnosi szczegółowość oraz jasność ciemnego pierwszego planu znajdującego się przed silnym źródłem światła (prześwietlonym drugim planem).
  • AES – funkcja elektronicznej automatycznej migawki, która gwarantuje odpowiednie naświetlenie materiału niezależnie od zmian w oświetleniu, bardzo przydatna w przypadku gdy kamera pracuje w środowisku gdzie następują dynamiczne zmiany w oświetleniu.

 

 

 

Nie znaleziono produktów, których szukasz.